Strona Główna / Diety / Dieta kopenhaska – zasady, efekty, skuteczność.

Dieta kopenhaska – zasady, efekty, skuteczność.

Dieta kopenhaska – jeden z najbardziej restrykcyjnych sposobów na utratę tkanki tłuszczowej. Choć trwa zaledwie 13 dni, potrafi nieźle dać się we znaki. Jak działa? Na czym polega? Jakich efektów możemy się spodziewać? Czy warto ją stosować? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziesz w dzisiejszym wpisie! Zapraszam!

Dieta kopenhaska 

Podobno jej pomysłodawcą był lekarz pracujący w jednym z kopenhaskich szpitali – stąd jej nazwa. “Podobno” – prawda jest taka, że nikt nie chce oficjalnie się tego przyznać. Dlaczego? Dalsza część tekstu rozwieje wszelkie wątpliwości. Dieta polega na przestrzeganiu schematów – zobowiązujących do spożywania konkretnych grup produktów. Nawet minimalne odstępstwa, typu żucie gumy – skutkują brakiem efektów!  Rozkład posiłków wygląda następująco:

  • 9.00 Śniadanie
  • 12.00- 14.00 Obiad
  • 18.00 Kolacja

Jadłospis jest bardzo monotonny, bazuje na 3-4 produktach. Z założenia, ma przyspieszyć metabolizm oraz przyczynić się do spektakularnych spadków wagi rzędu 10-13 kilogramów! A zatem nie będzie przesadą, gdy przymiotnik “kopenhaska” zamienię na “cudowna”.

Dieta kopenhaska – przeciwwskazania

Ze względu na znikomą kaloryczność, diety nie powinny stosować osoby aktywnie fizycznie lub zawodowo zajmujące się sportem. Co nie zmienia faktu, że młodzież oraz seniorzy również powinni trzymać się od niej z daleka!  Przeciwwskazaniem do podjęcia kuracji jest również ogólnie zły stan zdrowia, w tym również problemy żołądkowe/nadciśnienie tętnicze/cukrzyca/niewydolność nerek czy ciąża.

Dieta kopenhaska – kaloryczność oraz skład

Spektakularne spadki wagi idą w parze niską podażą energetyczną – dzienne menu nie przekracza 800 kalorii! To naprawdę mało! Biorąc pod uwagę fakt, że statystyczna Polka powinna spożywać minimum 2000 kcal na dobę! Dlatego proces wychodzenia z diety powinien przebiegać bardzo powoli – w przeciwnym razie czeka nas efekt jojo. Już po tym krótkim wstępie, łatwo zorientować się, że menu jest ubogie w witaminy i minerały- może doprowadzić do licznych niedoborów,a  co za tym idzie problemów zdrowotnych.

Dieta kopenhaska – śniadanie

Dzień zaczynasz od małej czarnej z dodatkiem cukru. Hm.. A mama mówiła, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Cóż…. Może nadrobimy obiadem?

Dieta kopenhaska – obiad

Muszę Cię rozczarować, czeka na Ciebie miska szpinaku z pomidorami oraz dwa jaja ugotowane na twardo – wszystko bez dodatku soli.

Dieta kopenhaska – kolacja

Daje nadzieję na to, że w końcu zjemy coś porządnego. Befsztyk – brzmi kusząco. Czar pryska, gdy przeczytamy pozostałą część menu – sałata (5 listków) skropiona sokiem z cytryny oraz oliwą z oliwek.

Tak wygląda jeden dzień z życia na diecie kopenhaskiej. Pozostałe dwanaście prezentuje się całkiem podobnie. Po prostu, czasami steka zamieniasz na kurczaka a szpinak na brokuły. Ot cała filozofia. Jadłospis pozostawia wiele do życzenia. Ubogi w witaminy i minerały oraz makroskładniki – dzienna podaż węglowodanów nie przekracza 30 g! Nie wspominając o monotonii posiłków czy braku przypraw.

Dieta kopenhaska – sprawdź co się dzieje z Twoim organizmem w trakcie jej trwania! 

  • Pozbywa się nadmiaru wody, a w dalszej kolejności tkanki tłuszczowej – ze względu na znikomą kaloryczność diety, tempo chudnięcia jest naprawdę szybkie!
  • Włącza tryb “standbay” – zaczyna gromadzić każdą dostarczoną mu kalorie – na gorsze czasy. Jest zagubiony, nie wie czy krótko po zakończeniu diety kopenhaskiej znowu  zaczniesz go głodzić.
  • Zwalnia metabolizm – niskokaloryczne diety choć dają spektakularne efekty, spowalniają metabolizm. Dlatego po ich zakończeniu 90% odchudzających wraca do poprzedniej wagi, a nawet tyje!

Dieta kopenhaska – zalety

  • szybki spadek wagi

Dieta kopenhaska – wady 

  • monotonny i niskokaloryczny jadłospis
  • ryzyko wystąpienia efektu jojo
  • złe samopoczucie – silne bóle głowy, zmęczenie, rozdrażnienie,
    problemy z koncentracją, zaparcia
  • wysokie prawdopodobieństwo anemii

Dieta kopenhaska – co sądzą lekarze?

Dieta kopenhaska budzi grozę wśród ludzi ze środowiska medycznego. Żaden szanujący się dietetyk czy lekarz nie zaleci jej swojemu pacjentowi. Toż to niezgodne z etyką zawodową!

Dieta kopenhaska – czy warto?

Zdecydowane nie. Dieta kopenhaska to jeden z najbardziej niebezpiecznych sposobów na odchudzanie. Redukcja tkanki tłuszczowej i zdrowie powinny iść ze sobą w parze. Tymczasem w tym przypadku nie ma mowy o udanym związku!

Zobacz także

Dieta Paleo

Jeść do syta i nie liczyć kalorii – marzenie każdej osoby będącej na diecie. Dr …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *