Strona Główna / Diety / Dieta Dukana

Dieta Dukana

Dieta Dukana to proces odchudzania składający się z czterech etapów, zwanych też fazami. To one mają pomóc osiągnąć upragnioną sylwetkę, a co za tym idzie, przyczynić się do utraty zbędnych kilogramów. Zgodnie z zasadą Dukana, należy jeść przede wszystkim produkty białkowe. Dzięki temu można nie tylko wyszczuplić sylwetkę, pozbyć się tłuszczu, ale również oczyścić organizm. Najważniejsze jest to, że dieta ta pozwala uniknąć efektu jo-jo. Mówi się, że to jedna ze skuteczniejszych diet odchudzających. Co warto o niej wiedzieć? Najważniejsze informacje o diecie poniżej.

Dieta Dukana została opracowana we Francji. Stworzył ją Pierre Dukan. Ta wysokobiałkowa dieta składa się z czterech etapów. Pierwszy i drugi sprawia, że waga błyskawicznie spada. Trzeci i czwarty pozwala uniknąć efektu jo-jo, a także przez długi czas utrzymać szczupłą sylwetkę. Warto też podkreślić, że dieta zaproponowana przez tego specjalistę pomaga w utrzymaniu jędrnej skóry. Jak w takim razie przebiegają poszczególne etapy Diety Dukana?

Fazy Odchudzania Zgodnie z Dietą Dukana

I FAZA – odchudzanie i oczyszczanie organizmu

Pierwsza faza tej diety trwa zwykle 5 dni. W tym momencie dochodzi do oczyszczenia organizmu i utraty pierwszych kilogramów. Jeżeli odchudzający się chce schudnąć do 5 kg, wystarczy stosować dietę przez 2 dni. Kiedy planuje zrzucić na wadze do 10 kg, powinien zadbać o dietę przez 3 dni. 5 dni wystarczy, aby utracić do 20 kg. Wówczas można jeść cielęcinę, wołowinę, drób, ryby, owoce morza, a także nabiał. Mięso należy piec, grillować i gotować. Należy wyeliminować z jadłospisu tłuszcze. Można przyprawiać potrawy cebulą, tymiankiem, natką pietruszki, czosnkiem. Istnieje możliwość słodzenia herbaty i kawy słodzikiem.

IIFAZA – waga spada łagodnie

Ta faza trwa tak długo, aż odchudzający się uzyska swój zamierzony cel. Waga zaś spada już zdecydowanie wolniej. Na tym etapie można już zacząć jeść warzywa. Po tym czasie następuje okres proteinowy. Faza ta pozwala na zjadanie tego, co w poprzednim etapie plus pomidory, ogórki, rzodkiewkę, szpinak, brokuły, szparagi, kapustę, pieczarki, pory, selery, a także cukinie, paprykę i marchew. Nie wolno jeść tłuszczy, ryżu, ziemniaków, kukurydzy, warzyw strączkowych i awokado. Warzywa powinno się jeść gotowane lub surowe.

III FAZA – utrwalenie wagi

W tym momencie odchudzający się może pozwolić sobie na zdecydowanie bardziej urozmaicone jedzenie. Trzeba tylko pamiętać o tym, że na jeden dzień w tygodniu należy powrócić do sposobu żywienia z pierwszego etapu. Wynagrodzeniem jest to, że dwa dni w tygodniu można zjeść dwudaniowy obiad. Wówczas nie zaszkodzi nawet kieliszek wina i deser. Długość tej fazy zależy od tego, ile kilogramów zostało utraconych. Przykład: jeżeli odchudzający się pozbył się 7 kg, musi stosować tę dietę przez 70 dni. To dzięki temu może uniknąć efektu jo-jo.

Na tym etapie można jeść wszystko, co w poprzednich etapach odchudzania, a dodatkowo również porcję owoców. Chodzi tu o wszystkie owoce oprócz bananów, winogron, czereśni i wiśni. Do tego dochodzą jeszcze dwie kromki chleba pełnoziarnistego z serem. Taka porcja jest przydzielona na jeden dzień. Poza tym dwa razy w tygodniu odchudzający się może zjeść makaron, kasze, ryż, ziemniaki, warzywa strączkowe i wieprzowinę. Dozwolone są nawet tłuszcze, ale w rozsądnych ilościach.

IV FAZA – stabilizowanie wagi

Czwarta faza pozwala odchudzającemu się na całkowitą dowolność. Ważne jest tylko to, aby zjadane posiłki były regularne i zdrowe. Nie należy rzucać się od razu na tony tłustych i kalorycznych dań, słonych przekąsek i słodyczy. Wizyty w fast foodach nie są tu mile widziane. Tylko rozsądne odżywianie się może pomóc w utrzymaniu właściwej, uzyskanej ciężką pracą wagi. Jeżeli osoba, która schudła, powróci do dawnej diety, bogatej w puste kalorie, szybko nabawi się wcześniejszej wagi.

Dieta Dukana Jedną z Najpopularniejszych Diet

Dieta Dukana jest bardzo popularna. Jest podobno bardzo skuteczna i faktycznie można szybko stracić zbędne kilogramy. Tylko jak na to reaguje organizm i czy pod tym względem dieta jest zdrowa? Okazuje się, że może mieć niekorzystny wpływ na nerki i mózg. Brak odpowiednich witamin sprawia, że dieta doprowadza do osłabienia organizmu i pozbawienia go energii, tak niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania. Trzeba podkreślić, że Dieta Dukana jest niestety bardzo uboga w witaminy i minerały. Jedna porcja dziennie składników obecnych w warzywach i owocach to jednak zbyt mało. Dieta ta ma swoje wady i zalety. Dlatego nie można nikogo do niej namawiać, ale też i zniechęcać. Wszystko zależy od tego, co tak naprawdę odchudzający się chce osiągnąć – czy stracić na wadze przy jednoczesnym zachowaniu dobrej formy i dobrego samopoczucia, czy tylko pozbyć się zbędnych kilogramów. Także każdy sam powinien podjąć decyzję w tej jakże ważnej sprawie.

sylwetka

Podsumowując, Dieta Dukana prezentuje się bardzo kusząco. Ciekawe jest to, że w tak bardzo krótkim czasie można pozbyć się kilogramów. Niestety dietetycy nie polecają tego sposobu walki z kilogramami, ale są osoby, które dzięki niemu schudły i są zadowolone z efektu. Na pewno jest to dieta dla wytrwałych i tych, którzy potrafią sobie odmówić przyjemności w postaci słodyczy, słonych przekąsek i tłustych potraw. Dukan zaleca, aby w czasie stosowania diety zadbać również o aktywność fizyczną, która tylko ten proces wspomoże i przyczyni się do jeszcze lepszych efektów. Każdy z powyżej wymienionych etapów na swój sposób jest trudny do wykonania. Wiadomo jednak, że przy odrobinie wolnej woli da się dobrnąć do końca. Pozostaje więc tylko podjąć właściwą decyzję, czy Dieta Dukana jest naprawdę godna zainteresowania i stosowania, czy jednak nie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *