Strona Główna / Diety / Dieta Atkinsa

Dieta Atkinsa

Odchudzać się można na wiele sposobów. Ile osób, tyle różnych może być diet. Wśród popularnych znajduje się Dieta Atkinsa. Jej twórca uznał, że przyczyną nadwagi są węglowodany, dlatego dieta powinna zawierać głównie białka i tłuszcze. Trzeba również wspomnieć, że Dieta Atkinsa jest jednocześnie uboga w witaminy. Nic więc dziwnego, że wzbudza podejrzenia. Może prowadzić do problemów zdrowotnych, a już na pewno do osłabienia organizmu. Mimo to warto dowiedzieć się o niej czegoś więcej, bo jest skuteczna w walce z kilogramami.

Dieta Niskowęglowodanowa

Kto by pomyślał, że będąc na diecie, chcąc zrzucić zbędne kilogramy, można objadać się stekiem, szynką i kiełbasą. Wydawało się to niemożliwe. Okazuje się jednak, że takie produkty można jeść do woli. Decydując się na Dietę Atkinsa można sobie pozwolić na mięsne przekąski. Wystarczy ograniczyć węglowodany do minimum. Dzięki temu zmienia się przemiana materii, a krew się zakwasza, co zmniejsza uczucie głodu. Zgodnie z zasadami tej diety, jeść można do woli, tylko to, co jest dozwolone. Tym sposobem odchudzający się straci na wadze około 3-5 kg miesięcznie.

Dieta Atkinsa – Odchudzanie w Trzech Etapach

Dieta Atkinsa składa się z 3 dwutygodniowych etapów. W pierwszym należy zmniejszyć ilość węglowodanów do 20 g na dobę. Wówczas zabrania się spożywanie pieczywa, produktów zbożowych, owoców, warzyw, które zawierają skrobię, a także mleka i jogurtów. Zaleca się zjadanie takich produktów jak: sałata, szpinak, pietruszka, szparagi, por, kapusta i seler. Można jeść również kalarepę, cebulę, dynię, pomidory, fasolę szparagową i botwinę. Dieta pozwala na spożywanie rzepy, groszku, cukinii i ogórków. Odchudzający się może pić gorzką i słabą herbatę. Należy zrezygnować z kofeiny i papierosów. Obowiązkowo trzeba pić 2 l wody. Mięsa powinny być pieczone lub gotowane na parze. Powinno się unikać mięsa smażonego.

W drugim etapie można zwiększyć liczbę węglowodanów do 30-50 g dziennie. Wówczas jadłospis jest urozmaicony. W tym momencie można już jeść zdecydowanie więcej. Także owoce i więcej warzyw. Dodatkowo maliny, jagody i truskawki.

Trzeci etap to dieta, jaką powinno się stosować przez całe życie. Nie powinno brakować tu tłuszczy i białka. Można natomiast zwiększyć ilość cukru. Trzeba tylko pamiętać o tym, aby nie łączyć go z jajkami i tłuszczami zwierzęcymi. W ciągu dnia można jeść trzy większe posiłki i 2 przekąski.

Dieta Atkinsa – dla kogo?

3-5 kg miesięcznie to niezbyt duży spadek wagi, więc wydaje się, że dieta jest zdrowa i bezpieczna. Tymczasem opinie na jej temat są bardzo różne. Niestety spotyka się też dużo negatywnych słów. Okazuje się przede wszystkim, że dieta jest przeznaczona dla osób zdrowych. Jeżeli ktoś choruje na nadciśnienie, cukrzycę, miażdżycę albo po prostu ma problemy z cholesterolem, nie powinien stosować tej diety.

Trzeba koniecznie podkreślić, że Dieta Atkinsa jest uboga w witaminy i minerały. Dlatego długotrwałe stosowanie się do jej zasad może prowadzić do problemów zdrowotnych i znacznego osłabienia organizmu. Stosując tę dietę, można szybko nabawić się niedoboru magnezu i sodu, zakwaszenia organizmu, skazy moczowej, próchnicy, miażdżycy, a nawet udaru mózgu. Zdarza się również, że osoby, które decydują się na stosowanie tej diety, odczuwają bóle głowy i zmęczenie, a także dokuczają im zaparcia. Jeżeli dolegliwości te będą utrzymywać się przez dłuższy czas i nie miną w ciągu 4-5 dni, trzeba powrócić do normalnego sposobu odżywiania i skonsultować problem z lekarzem.

Uwaga!

Eksperci podkreślają, że trzeci etap Diety Atkinsa nie powinien być stosowany dłużej niż 1 rok. Tego warunku trzeba się trzymać, chcąc zachować zdrowie i dobre samopoczucie.

odchudzanie

Opinie o Diecie Atkinsa

Dieta Atkinsa ma bardzo różne opinie – jedni ją chwalą, inni mocno krytykują. Niektórzy cieszą się, że utracili zbędne kilogramy i teraz mają zgrabną, wręcz wymarzoną sylwetkę. Inni opowiadają na forach o problemach zdrowotnych, jakich przez tę właśnie dietę się nabawili. Przed rozpoczęciem stosowania tej diety trzeba poważnie się nad nią zastanowić. Musi to być samodzielnie przemyślana decyzja. Opinie zamieszczone w internecie mogą być bardzo pomocne przy jej podejmowaniu. Warto podkreślić, że wśród osób odradzających jej stosowanie są zarówno ci, którzy mieli okazję ją stosować, jak też eksperci, którzy znają ją od medycznego punktu widzenia.

Podsumowując, Dieta Atkinsa jest popularna. Wystarczy wpisać jej nazwę do wyszukiwarki, aby zauważyć, że jest opisywana na wielu portalach, blogach i innych stronach. Okazuje się jednak, że nie jest tak idealna, jak mogło się wydawać. W każdym razie ma swoje zalety, jak i wady. Jest dietą, która pozwala pozbyć się zbędnych kilogramów, ale czasem kosztem zdrowia. W związku z tym nie zawsze warto się na nią decydować. Przed przejściem na tę dietę trzeba sprawdzić swój stan zdrowia, gdyż jest zalecana głównie osobom zdrowym. Decyzja o stosowaniu Diety Atkinsa powinna być podjęta indywidualnie. W końcu każdy sam odpowiada za swoje zdrowie i samopoczucie.

Odchudzanie się nie jest łatwe, dlatego kiedy pojawia się cień nadziei na to, by pozbyć się zbędnych kilogramów, niektórzy praktycznie na nic nie zwracają uwagi. Od razu decydują się na dietę, bez względu na to, czy jest ryzykiem, czy nie. Nie sprawdzają, do jakich negatywnych efektów może prowadzić. To podstawowy błąd. Z Dietą Atkinsa można się odchudzać i czerpać z niej same korzyści. Trzeba natomiast robić to rozsądnie i ostrożnie. Tylko wtedy można uzyskać zamierzony cel i osiągnąć efekt szczupłej lub po prostu szczuplejszej sylwetki. Masz zamiar się odchudzać? Zastanawiasz się, czy Dieta Atkinsa jest dla Ciebie odpowiednią dietą? Zdecyduj samodzielnie.

Przy okazji zobacz nasz niezależny ranking tabletek na odchudzanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *