Strona Główna / Porady / Ćwiczenia odchudzające – co trenować, żeby zrzucić wagę?

Ćwiczenia odchudzające – co trenować, żeby zrzucić wagę?

Podejmujesz decyzję: od jutra zaczynam się odchudzać. Jutro nadchodzi, a Ty nie wiesz w co ręce włożyć. Co jeść? Co trenować, żeby widzieć efekty? Zarówno w pierwszym, jak i drugim przypadku liczy się regularność.

  • Regularność zdrowych posiłków
  • Regularność ćwiczeń

Bez tego ani rusz. Jedna sałatka modelką z Ciebie nie zrobi. Podobnie jest z  ćwiczeniami. 45 minut z Chodakowską raz w tygodniu? To zdecydowanie za mało! Musisz uzbroić się w cierpliwość. Efekty nie przyjdą od razu! Dieta to 70% sukcesu w odchudzaniu, sport zaledwie 30%. Jeśli chcesz cieszyć się piękną figurą, musisz umiejętnie je ze sobą połączyć.

Aktywność fizyczna na diecie – informacje ogólne

Im więcej się ruszasz, tym lepiej. I nie chodzi tutaj tylko o “typowy” trening, a o codzienną aktywność fizyczną, która powinna być nieodzownym elementem naszego życia. Rzeczywistość jest jednak zgoła inna. Dużą część naszego dnia spędzamy w pozycji siedzącej! Dzieci siedzą w szkole, a dorośli w pracy. Po powrocie do domu zostaje nam niewiele czasu. Zamiast wieczornego spaceru wybieramy seans przed telewizorem. Tymczasem Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca pokonywanie 10 tys. kroków dziennie, co na trasie biurko-ekspres do kawy jest średnio możliwe… Dlatego warto poważnie zastanowić się nad tym, jak tę normę wyrobić? Sposobów jest wiele. Auto możemy zamienić na rower, a komunikację miejską na nogi. Warto również zrezygnować z windy i przerzucić się na schody lub zastanowić się nad zakupem psa, który z pewnością zmobilizuje nas do codziennego nabijania kroków.

Co ćwiczyć żeby schudnąć?

  • Jeżeli zależy Ci na utracie tkanki tłuszczowej, postaw na trening kardio – zwany również aerobowym bądź tlenowym. Pod tym pojęciem kryje się każda forma ruchu, która sprawia, że nasze serce bije szybciej! Najpopularniejsze kardio to bieganie, a zaraz po nim jazda na rowerze.
  • Dobrym rozwiązaniem są również interwały, które polegają na naprzemiennych szybkich oraz wolnych ćwiczeniach, np. dwie minuty szybkiej jazdy na rowerze, następnie dwie minuty wolnej. Wygląda na banalnie, aczkolwiek sprawdza się tylko i wyłącznie u osób zaawansowanych.
  • Trening siłowy – aktywność, której boi się większość pań. Zupełnie niepotrzebnie. Mamy błędne wyobrażenia na temat tego, że sztanga zrobi z nas Pudziana! Błąd! Pomoże wysmuklić i ujędrnić ciało. Tkankę tłuszczową zamieni w mięśniową!

Jaką aktywność wybrać?

Wybierz taką, która będzie sprawiać Ci przyjemność. Co z tego, że Twoja koleżanka biega skoro Ty na samą myśl o bieżni dostajesz drgawek? Chcesz schudnąć czy zniechęcić się do ćwiczeń… No właśnie…

Jak często ćwiczyć? 

Choć zaleca się ćwiczyć 3-5 razy w tygodniu przez minimum 60 minut, eksperci przekonują nas o tym, że nawet minimalna aktywność fizyczna (krótki spacer) jest lepsza niż żadna!

Kiedy pojawią się pierwsze efekty?

Daj sobie miesiąc, a zauważysz różnicę. Nie tylko w wyglądzie swojego ciała, ale również w samopoczuciu! W trakcie ćwiczeń uwalniane są endorfiny – hormony szczęścia.

Dlaczego warto trenować będąc na diecie?

  • szybszy spadek wagi
  • jędrne ciało
  • silniejsze serce
  • lepszy nastrój
  • więcej mięśni, mniej tłuszczu

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *